Ga naar de inhoud

Bestuur en management

De raad van bestuur heeft samen met het managementteam de dagelijkse leiding van Abrona in handen.

Raad van bestuur

Toke Piket

Voorzitter raad van bestuur

Het managementteam

Ageeth Wildeman

Manager ambulante begeleiding en verandermanager

Eric Tonn

Manager Participatie (werken, leren en activiteiten)

Erik van Gelder

Manager Vastgoed, Facilitair en Inkoop

Jeannette van den Born

Manager Behandeling & Expertise

Kenny Blanken

Regiomanager Zuid-West

Luc van Gent

Manager Abrona Support en bestuurssecretaris

Pascale Ottens

Directeur Control, Finance en IT

Peter Edelman

Manager HR en Organisatieontwikkeling

Ton van Gils

Regiomanager Noord-Oost

Afspraken bestuur en management

De Governance Code Zorg (2022) en de Gedragscode voor de goede bestuurder van de NVZD (2007) worden door de bestuurder van Abrona nageleefd. In het arbeidscontract van de raad van bestuur zijn regelingen omtrent reiskosten woon-werk verkeer, reiskosten dienstreizen, telefonie, studiegroep en verhuiskosten opgenomen. Voor de overige kosten gelden de regelingen zoals Abrona die heeft opgesteld.

Declaraties van bestuurders en toezichthouders dienen altijd passend te zijn in het licht van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de zorgorganisatie. De raad van bestuur declareert onkosten via HR Direct. De declaraties worden achteraf beoordeeld en goedgekeurd door de voorzitter van de raad van toezicht.

De onkosten die door de Raad van Bestuur zijn gedeclareerd worden in overeenstemming met de Governance Code Zorg (2022) jaarlijks voor 1 juni gepubliceerd op de website van Abrona. Dit samen met het vastgestelde reglement. De gedeclareerde onkosten en het Reglement: “Kostenvergoedingen en aannemen geschenken en uitnodigingen RvB Abrona” zijn in lijn met de Handreiking: “Beleid onkosten, geschenken en uitnodigingen Raad van Bestuur” van de NVTZ en NVZD. De gedeclareerde onkosten en het hiervoor genoemde regelement zijn hieronder ter inzage opgenomen.

Integriteitafspraken

Naast het declareren van onkosten kan er ook sprake zijn van (relatie)geschenken die uit hoofde van de functie ontvangen worden. Hierover zijn binnen Abrona integriteitafspraken gemaakt. Deze gelden voor alle medewerkers, dus ook voor de raad van bestuur.