Algemene voorwaarden van Abrona
Abrona wil goede ondersteuning geven. Daarom zijn er algemene afspraken waar Abrona en jij zich aan moeten houden. Je kunt hierover lezen in je dienstverleningsovereenkomst. Hierin staan de algemene voorwaarden. Heb je nog vragen? Stel ze gerust aan de begeleider van Abrona.
Ondersteuningsplan
De persoonlijke afspraken met jou staan in je eigen ondersteuningsplan. Dit ondersteuningsplan maakt je persoonlijk begeleider samen met jou. Een familielid of een vertegenwoordiger kan jou helpen bij het maken van de juiste keuze voor de ondersteuning die het beste bij je past. Eventueel kun je dit ook bespreken met een onafhankelijke cliëntondersteuner.
Indicatie
Om ondersteuning te krijgen van Abrona heb je een geldige indicatie nodig. In de indicatie staat de ondersteuning die je nodig hebt. De dienstverleningsovereenkomst kan stoppen. Bijvoorbeeld als de indicatie is afgelopen. Zelf kun je ook de overeenkomst opzeggen. De opzegtermijn is één maand.
Dossier en privacy
Zodra je bij Abrona in zorg komt, worden je persoonlijke gegevens in een dossier gezet. In dat dossier is ook het ondersteuningsplan toegevoegd. Alleen medewerkers van Abrona die bij jouw ondersteuning zijn betrokken, kunnen in dit dossier kijken. Je kunt zelf ook in je eigen dossier kijken.